De ce nu vreau să merg la vot


O să vă spun de ce nu vreau să merg la vot.

Pentru că, indiferent ce votez, pentru mine, tot aia e. Că e o gaşcă de golani sau cealaltă la robinetul cu bani, mie îmi e egal. La mine, oricum, nu ajunge nimic. Decât promisiuni. Şi dispreţ al celor pe care i-am votat, după. Ştiţi voi cum e după. Şi bătut (joc), şi futut şi (mai ales) cu banii luaţi.

Pentru că, indiferent cum pare la început, rahatul e acelaşi. Sistemul se apără singur, indiferent cine se bagă. Remember “Ne-am luat ţara înapoi?”. Am luat o muie. Ecschiuz mai frenci.

Pentru că sistemul care se apără nu e format doar din ăia pe care îi votăm sau nu. E format din toată lumea. Din tine. Din frate-tu. Din vecinu’ Mardare de la 7. Din mine. Toţi cei care fură pixuri, hârtie igienică, clienţi sau timp plătit. Sau cei care nu au chef de muncă. E format din doctorul care pune un diagnostic aiurea. Din zugravul care dă o zugrăveală care nu va rezista, că, doar, “merge şi aşa”. Da, şi din agentul imobiliar care îţi vinde o proprietate cu belele, doar ca să îşi încaseze comisionul. Din părintele care vrea note mari pentru borac, deşi boracul ştie doar feisbuc, iutub şi pileală. Din profesorii care aleg nişte norme astfel încât să ajungă ei pe o poziţie care să îi avantajeze la buzunar, deşi n-au nicio urmă de profesionalism. Din toţi.

Pentru că, în sistem, partea despre care urlă toată lumea, aia cu furatul, e doar partea vizibilă a aisbergului. Despre cât se risipeşte, din indolenţă, nepăsare sau incompetenţă, nu urlă nimeni. Iar risipa depăşeşte cu mult furtul. Ooo, da, cu mult mai mult.

Pentru că, de când m-am născut, mi s-a indus ideea că ţara mea e ceea ce e. O ţară frumoasă, păcat că e locuită. Şi da, mi-a fost ruşine, nu o singură dată, că sunt român. Chiar mi-a fost. Dacă spuneam asta, s-ar fi uitat dacă arunc gunoi pe jos, pe stradă. Şi eu nu aruncam. Dacă fur din buzunare. Şi eu nu furam din buzunare. Nici ajutoare de stat nu ceream. Nici nu cerşeam. Da, mi-a fost ruşine. Zi zău că ţie nu ţi-a fost. Zi că nu ai fi vrut să se uite străinii la tine ca la un elveţian. Sau australian. Sau american, cu toate bubele lor din cap. Sau … .

Ar mai fi multe motive pentru care nu vreau să merg la vot. Dar, cu toate astea… . Cu toate astea, o să merg. Ştiu că e inutil şi nu îmi place să mă îmbăt cu apă rece. Dar nu o să îi las, o dată în plus, să mă calce pe cap, fără, măcar, să schiţez gestul de a le-o da peste ochi. Un gen de David, care n-are, însă, nicio şansă în faţa Goliatului lor. Cu banii lor. Cu sistemul lor. Cu serviciile lor. Cu marionetele lor. Şi cu oamenii noştri. Să nu uităm că oamenii noştri o să îi ridice acolo sus. Ăia cărora le-am plâns de milă nu o singură dată.

De asta, deşi nu vreau, o să mă duc. Prea mulţi vor sta acasă. Şi eu am stat. Poate o să mai stau. Dar vreau ca acum, deşi inutil, să mă prefac, măcar, că încerc să dau cu piatra înapoi. Prea mult s-au căcat în capul meu, iar eu m-am făcut că mă uit în altă parte.

Da, bă, de asta o să merg. Poate mergi şi tu. Cine ştie? Poate face Goliat apendicită şi crapă. Iar noi o să credem că l-am dat jos cu piatra.

În rest, toate bune.

Un comentariu

Din categoria Uncategorized

Un răspuns la „De ce nu vreau să merg la vot

  1. madaluk

    Nu stiu cum se face de mereu gasesti drumul, dar ajungi, ca de fiecare data, in miez de aorta. Intentia ta poate ca nici nu-i asta. Nu conteaza. Condeiul tau: desavarsit!

Lasă un răspuns

