Războiul civilizaţiilor. Paulică şi romulanii


Space: the final frontier. These are the voyages of the starship nicolexu cu calu’. Its continuing mission: to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no one has gone before. Sau aşea şi aşea. Episodul acesta:

Patisserie et viennoiserie paulică. Casă fondată în 1889. Acum, aprilie, anno domini 2016. Vizaviu de universitate. După 127 de ani de existenţă, timp în care a muncit pentru un concept mai bun, pentru produse mai bune, pentru training mai bun, casa de patiserii paulică ajunge pe planeta Româniţa, unde se va confrunta cu noi forme de civilizaţie. Ăăă, am zis civilizaţie? Scuzaţ. Emoţia.

The starship nicolexu, lihnit de foame, parchează, boldly, cum zice la text mai sus, în sucsolu’ dă la universitate, la coada calului, cum spun vechii r̶o̶m̶u̶l̶a̶…ăăă, vechii bucureşteni, adică aproximativ 10% din actuala populaţie. If you know what I mean.  Îşi ia pe faţă rânjetul de “vezi tu ce fac, că te prind imediat”. Desigur, gândindu-se la nişte croissante, bulanjerii şi vienoazerii, de la paulică. Mers de panteră (mă rog, unele persoane zic crăcănat, ca de raţă), ajung în patiserie.

– Mzua, zic io, sufocat de propria salivă, care se pregătea, precum a instruit-o deşteptu’ ăla de Pavlov, să îşi efectueze munca de transformare în bol alimentar a bunătăţurilor de la patiseria susmenţionată.

– Mzua, îmi zice tânăra fecioară, îmbrăcată ca o mireasă, în alb, sufocată nu ştiu exact de ce.

– Mi-aş dori unul dintre acele minunate croissante cu seminţe, cu şuncă şi caşcaval delicat, cum ar zice orice fan brânză, bălesc io pe-acolo.

– Staţi să mă duc să întreb.

– Nu, nu e nevoie, vă asigur io că asta vreau.

– Nu, să întreb dacă avem.

30 de secunde pauză. Mai mult sau mai deloc publicitară.

– N-avem.

– Atunci daţi-mi sandwich de-ăsta, îi zic eu, trist. Aaaa, şi un millefeuille.

– Staţi să mă duc să întreb.

– Tot dacă aveţi?

– Da, ştiţi….

– Încep să ştiu.

30 de secunde pauză.

– N-avem.

– Domnişoară, mi-aţi făcut dragoste, golăneşte vorbind, zenul.

– Ăăă?

– Ăhă.

– Deci să nu vă mai comand din amintiri, să mă uit direct în vitrină?

– Da, ştiţi….

– Ştiu. Aşadar, daţi-mi un sandwich de-ăsta şi un croissant cu vanilie şi zmeură. Aveţi de-astea?

– Da, uitaţi-le în vitrină, îmi zise ea, candidă, fără să perceapă apropontu’.

– Aşa. Şi un chocolat viennois.

– Ăăă….

– Hait. Ce-i? Vă duceţi să întrebaţi?

– Nu mă duc să întreb.

– Tot e bine, răsuflu eu uşurat.

– Nu mă duc să întreb, da’ n-avem frişcă.

– Bine, dom’şoară, bine. Atunci daţi-mi un freş de portocale. (Am scris freş, ca să înţeleagă şi ea, că nu părea familiarizată cu forma fresh, să mi-o freci)

– Ăăăăăă…

Deja mă durea capul.

– Ştiu. Ce n-aveţi?

– Portocale, roşeşte ea.

– Donş‘şoară. Suntem la Pol? Sau la vreo alimentară, în anii ’80?

– Mffffff.

– Bine, daţi-mi o apă plată, îi zic eu, cu teama că o să îmi explice că n-au cu ce să o aplatizeze. Şi o ciocolată caldă simplă.

Îmi dă, trece plină de morgă, în spatele casei de marcat.

– TreizecişiDOUĂ de lei.

Plătesc, plec de la casă, mă aşez la o masă, îmi aduce ce a comandat ea, de fapt, că eu voisem altceva, mănânc, beau o gură din ciocolată. Absolut oribilă.

Am ajuns la final. Concluzia starşipului nicolexu: romulanii au învins. Au învins orice altă formă de civilizaţie. Orice ajunge aici, în ţărişoara noastră romulană, e definitiv condamnat. Până şi civilizaţii cu 127 de ani vechime. Pur şi simplu, geniul Carpaţilor sfărâmă tot. Aduce la numitor comun. Spaţiul carpato-danubiano-ineficiento-delăsătoro–pontic îşi pune amprenta. Cam cum îţi pui tu amprenta bocancului pe o muscă.

În rest, toate bune.

Un comentariu

Din categoria Uncategorized

Un răspuns la „Războiul civilizaţiilor. Paulică şi romulanii

  1. Emil

    Incearca in Lille! Au si aia un cal!

Lasă un răspuns

