80% dintre oameni sunt tâmpiţi


80% dintre oameni sunt tâmpiţi. Mă gândesc dacă să mai scriu ceva sau ajunge atât.

Acelaşi procent are o părere despre orice, fără a avea nicio pregătire care să îi permită acea părere. Acelaşi procent reprezintă targetul: ziarelor, site-urilor, televiziunilor, firmelor, politicienilor, scriitorilor ieftini, curvelor, al postărilor care se termină în “dă şi tu share/like dacă îţi iubeşti mama/copiii/dumnezeul”. Sau similar. Targetul tuturor celor care au nevoie de masă. Acel “mulţi şi proşti”. Pentru că pe proşti îi poţi prosti mai bine. Mai uşor. Mai rapid. Pentru ăia mai deştepţi, trebuie să aloci nişte resurse, ca să îi prosteşti. Respiră adânc. Nimeni nu e de ne-prostit. Dar, în cazul unora, e mai scump.

Procentul ăla nu gândeşte cu proprii neuroni. Gândeşte cu ai mei. Cu ai ziarelor. Cu ai site-urilor. Cu ai televiziunilor. Cu ai politicienilor. Şi simte cu ai curvelor. Procentul ăla nu produce conţinut. Nu produce umor. Nu produce scânteie. Nu produce gând. Produce doar dioxid de carbon, pe gură şi pe nas, şi alte chestii, pe alte părţi. Lasă, că sunt bune şi alte chestii, că îngraşă plantele. În plus, cineva trebuie să muncească, să voteze, să plătească taxe, să dea laic, să dea şer, să se mire. Lasă, e bine. Se zice că mirarea e prima scânteiere de inteligenţă.

Ştiu, sunt cârcotaş. Nu îmi convine nimic. Daţi-i voie, însă, unui cârcotaş cu ştate vechi să îngenuncheze în faţa inteligenţei umane şi să se roage.

“Inteligenţă, inteligenţa mea.

Tu ne-ai ridicat din maimuţă. Tu ne-ai scos din peşteri şi ne-ai înfipt în vile cu piscină şi termostat. Tu ne-ai luat din spate poverile covârşitoare şi le-ai azvârlit, mai întâi pe roţi, apoi pe aripi, de se uimeau păsările cerului. Tu ne-ai scos din frig şi ne-ai îmbrăcat. Tu ne-ai scos din raţia de prânz rădăcinile şi insectele pe care le căutam pe sub pietre şi ne-ai azvârlit în fast food-uri. Tu ne-ai arătat lumina, tu ne-ai arătat calea. Tu ne-ai înlocuit suntetul tunetului cu Mozart.

Îngăduie-ne să ne ridicăm şi mai sus. Îngăduie-ne să nu mai pupăm moaşte. Să nu mai credem în bazaconii, doar pentru că sună bine şi, oricum, nu avem în ce altceva crede.

Ajută-ne pe noi, muritorii, ca, prin ceea ce gândim, să devenim nemuritori. Ajută-ne să ne izbăvim de invidie. De ură. De durere. De neputinţă. De boală. De resemnare. Ajută-ne să găsim un sens în viaţa noastră.

Inteligenţă, inteligenţa mea.

Eu sunt mic, tu fă-mă mare

Eu sunt slab, tu fă-mă tare.

În tot locul mă-nsoţeşte

Şi de prostie mă fereşte.”

80% dintre oameni sunt tâmpiţi. Şi procentul e în creştere.

În rest, toate bune.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

