Ziua lu’ boraca


Ieri, serbat nepoata. Făcut 3 ani, boraca. Serbat la ceainărie, desigur. În existenţa asta, pe unde exist io de existenţă ce e ea de existenţă, a devenit o modă să faci adunările de familie sau prieteni în zone care să amintească, fie şi vag, de charity, de social, de ceva. Că la un cabaret, un şantan sau, in extremis, vreo casă de toleranţă, nu s-ar fi gândit să serbeze boracii. Dedicat plozilor, cum mă ştiţi, am încercat să scap.

– Băi, da’ nu, mai bine, mergeţi voi, acolo, voi între voi cu ai voştri, ăştia lu’ care vă plac copiii, altfel dăcât mie, că mie îmi plac, da’ dăcât pane, pârpăliţi niţel, la foc iute? întreb io cu speranţă în voce.

Desigur, pentru că am o familie (prin alianţă, vere, prin alianţă) care mă înţelege şi mă apreciază nespus, nescris şi, în general, nenimic, mi s-a explicat, atât cu voce tare, cât şi prin grimase, că primesc bilet roz de voie. Pe undeva, presimt o capcană. Ceea ce şi.

– Da, te poţi duce, da’, mai întâi, dai şi tu o mână de ajutor la ce e de dus, că nu ne-oi lăsa pe noi să cărăm totul.

Draci, gândesc io, am doar un dastăr, ce poate fi imposibil? Dacă era un TIR, înţelegeam. Aşa că, imprudent, dau din cap, afirmativ.

– Vai, ce drăguţ eşti tu. Vezi, că trebuie luat din subsol un calorifer electric, că sunt copii mici şi să nu răcească.

Ce să zic, începea bine. N-am avut mult de cărat. Un dastăr. Plin. Aşa cum v-am zis, capacitatea de a căra a dastărului e limitată. Mulţumescu-ţi ţie, doamne, că altfel, transpiraţia ar fi trecut şi prin jachetă, nu numai prin cămaşă. Profitând de o clipă de neatenţie a hoardei de exploatatori, care ar mai fi găsit ceva “absolut esenţial şi care nu e deloc, dar deloc, dificil”, fug, mâncând asfaltul. Ajung într-un mol, mort de foame, mănânc o mâncare libaneză originală, făcută din plastic şi aromatizată corespunzător, cu E-uri. Apoi mă văd cu o prietenă din copilărie. Ea, om de televiziune, io, un fel de om, vorbim, amândoi în acelaşi timp, niciunul nu îl aude pe celalalt, da’ ne sinptem bine, care este.

Când, pac! Mesaj. Io sper că e vorba de un răpitor care, sperând la banii mei de fast food, să fi răpit nevastu’. Când colo, convocare urgentă. “Hai, că suntem gata, vino şi tu.” Mais ou sont les răpiteurs d’antan?

Îmi cer scuze. Plec. Ajung. Aiurea. Care “suntem gata”? În prag, mă întâmpină nepoata personală, plină de cremă de ciocolată până în urechi. Geamurile zuruiau de la “cutiuţa muzicală”. Cine a avut plozi în ultimii dooj dă ani, ştie despre ce oroare vorbesc. Mizeria aia care dezbate probleme arzătoare: licuriciul, cocoşelul, copăcelul, iepuraşii, alunelu, ceata lui Piţigoi, şade raţa pe butoi, un motan cât un pisoi şi alte teme clasice. Băi, frate. Muzica asta, dacă se poate numi aşa, ţi se aşează pe creier, ca o ectoplasmă din filmele alea cu multă umbră, şi îţi face neuronii să se sinucidă, câte 100 pe minut. Şi mai trece un minut. Pac! Eşti cu 100 de neuroni mai prost. Încă un minut, încă o sută. Şi tot aşa. După o oră şi ceva de stat acolo, ieşi, cu ochii cruciş, plin de urme alimentare pe cămaşă, ochelari şi urmele de păr de pe chelie. Dragii de ei, sunt aşa de scumpi, când vin ei să “îi dea pusi lu’ nenea” (părinţii, tembeli, dixit), deşi sunt tăvăliţi prin toată mâncarea prezentă la petrecere. Şi, desigur, ieşi lălăind “azi, Grivei e mânios/ ham, ham/ nu răzbeşte cu un os/ ham, ham”, dovadă clară a cimitirului de neuroni din capul tău.

Ce să vă mai zic? În rest, toate bune.

Se zbârleşte dacă-l chem/ ham, ham/ pe ciolan se-aruncă ghem/ ham, ham. Dam-dam diridirida.

 

3 comentarii

Din categoria Uncategorized

3 răspunsuri la „Ziua lu’ boraca

  1. Cine are copii să-i vândă! 😀

Lasă un răspuns

