Pregătiri de musafiri


Nu ştiu dacă aţi remarcat, da’ îmi place să mă prostesc, câteodată, în bucătărie. Nu mă pricep io cine ştie ce, da’ mizez pe faptul că ceilalţi se pricep şi mai puţin, deci merge să îi fraiereşti. Aşadar, pentru că ieri aveam musafiri, am zis să îi prostesc, că e mai ieftin decât să merg la cheiefsii, să iau pui. Şi sos de usturoi, căci ce e românul fără usturoi? E ca o femeie frumoasă fără… ştiţi voi. Plus că, în perioada asta, sigur e coadă la cheiefsii.

Aşadar, m-am apucat să robotesc prin bucătărie. Nevastu, în timpul ăsta, se făcea că face atmosferă în casă. Gen aprins lumânări, deşi parastasul pentru tanti Aglaia, vecina lu’ văru’ Antonel, e abia săptămâna viitoare. (Tanti Aglaia a murit când a vrut să verifice, la grădina zoologică, dacă tigrul bengalez era flămând şi a intrat la el în cuşcă, să îl întrebe. Era flămând. Şi, îmi vine să cred, îl durea şi vreo măsea, că părea cam nervos. Au zis asta la autopsie.)

Aşadar, m-am băgat în bucătărie cu entuziasm, deşi mă gândisem, iniţial, să le dau pâine cu nutella, aranjate fancy, că, oricum, nu îşi dădeau seama. Din când în când, desigur, nevastu, care nu cred că a învăţat cum se face un senduici, venea să mă verifice, să îmi dea sfaturi şi “să facă ordine”. Io, când lucrez, pentru că sunt leneş, îmi organizez munca. Ştiţi voi expresia cum că, atunci când ai o chestie dificilă de făcut, i-o dai unui leneş să o facă, pentru că, în mod cert, va descoperi o modalitate mai simplă. Aşa şi eu. Îmi scot toate ustensilele şi materiile prime, să nu fac o mie de mişcări inutile. Şi vine nevastu, cuprinsă de frenezia “făcutului ordine”, tipic muierească, şi începe să le îndese în dulapuri, care pe unde nimereşte.

– Hani, ai făcut ceva cu blenderul de mână? o întreb.

– Ce e ăla?

Îi explic.

– Aaaa, l-am băgat în dulap.

Caut io la locul lui. L-am găsit acolo, la fel cum am găsit comoara lui Barbă Roşie.

– Care dulap?

– Ăăă…cred că la farfurii. Sau la mirodenii.

Mestecând psaltiri, răposaţi şi alte delicatese, scot blenderul din dulap, de la farfurii. De după prosoape de hârtie, cratiţe şi fructe, îndesate bine acolo.

– Cuţitul de pâine unde e?

– Cum unde? În suportul de cuţite…..

– Femeie, în patru ani n-ai învăţat că nu pun, niciodată, cuţitul de pâine în suport? Acolo stau cuţitele celelalte.

Îmi înţelege oful şi e empatică. Cel puţin, aşa interpretez eu degetul ăla mijlociu ridicat în sus şi limba scoasă la mine. Un gen de “ieşti nambăr oan, să moară calache dacă nu, macho-u’ meu personel”.

Şi continui. Sosul de vin roşu, cu ciocolată. Trebuie să iasă ge-ni-al, zic io, şi îmi apropii, extatic, nasul de cratiţa în care îl făceam. Ce mă-sa? Nu miroase deloc ok. Aduce a …a…. a biserică? Ce dracu’? Întorc ochii, prin bucătărie, că parcă nu miroase din tingirile mele. Într-un ghiveci, înfipte, două beţişoare chinezeşti ard liniştite. Fumul alburiu se ridică, săgeată tăcută, în sus.

– Ce pî-lî-mî e aici, băăăăă? Biserică? rag io, cu distincţie şi mult calm, lejer roşu de tot la faţă.

– Păi am zis să nu mai miroasă aşa naşpa a mâncare, ridică ea sprâncenele, uimită de imbecilitatea întrebării şi -de ce nu?- a emitentului.

– Naşpaaaa? Haleala făcută de mineeeeee? zbier io, la marginea avc-ului.

Ridică din umeri şi, ofensată, se retrage, bombănind, să facă şi restul casei să miroasă a templu budist, în timp ce eu izbesc de pereţi geamurile şi uşa, să aerisesc.

Am terminat mâncarea. La juma’ de oră după ce musafirii au ajuns. Şi ăştia nişte delicaţi, mă întreabă, văzând salata în farfurie:

– Adică noi atâta mâncăm?

– Da, bă, atâta mâncaţi, că, şi aşa, sunteţi ca nişte elefanţi, minus trompa.

În rest, toate bune, precum ştiţi.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

