E linişte


E linişte. În casă e linişte, iar afară e soare. Poţi crede asta? Fiarele dorm. Atât mein führer, cât şi javrele blănoase din dotare, cât, mai ales, fiică-mea, împreună cu invadatorii ei. 4 gagici. Adică fiică-mea şi încă trei. Ziua Anei. Pregătiri. Mâncare. Pus mâncare în farfurii. Adică sarmale. Mămăligă nu avem? Mmmmnu. Da’ pot face. Vreţi? Nuuu, lăsaţi, e răspunsul cu moacă lungă. Las. Smântână nu e? Ba da. Unde? În frigider. N-o găsesc. Stai, că ţi-o dau eu. Unde mă-sa o fi? Băi, a înnebunit lupu’? Unde e smântâna? Aaa, uite-o, e după tort. Foarte bună pâinea. Dumneavoastră aţi făcut-o? Dacă îmi mai zici cu dumneavoastră, staţi în curte toată noaptea. Nu, io nu vreau de-aia. Mai bine de ailaltă. Apă plată unde e? Minerală nu e bună? Nu. Stai să o aduc din beci. Eu mai vreau două sarmale. Stai niţel, să aduc apa din beci. Am adus-o. Uite şi două sarmale, don’şoară. Ăăă, nu cred că mai vreau. Pui nu avem? Ba da. Vreţi să bag un pui la cuptor? Daaaa. Ceea ce şi. Strâns farfurii. Băgat maşină de spălat vase. Pour les connaisseurs, nu e nici chiar atât de simplu, pe cât pare, maşina asta. Noi rămânem în bucătărie. E mai bine, că dincolo sunt alţi musafiri. Vine şi nepoata, pentru a adăuga un plus de culoare balamucului. Patru adolescente şi o manea, de care îşi bat joc. Cântă, cu nişte minunate glasuri adolescentine, în schimbare. Aşa aveau vocile şi sergenţii majori, în îndepărtatele momente ale armatei mele. Ce linişte era pe atunci. Nostalgic. Apoi, horă rock. Nothing else matters, dansat ca hora din Moldova. Am uitat, oare să vă spun? Geamurile zuruie. Boxa portabilă a fiică-mii o fi ea portabilă, dar (tele)portează şi masa din bucătărie. Ceilalţi musafiri pleacă. Halimaiul se mută în living. Podelele zdrăngăne. Vreţi monopoly? Da, da’ mai târziu. Oricum, monopoly-ul e un joc de noroc, zice Marta. Ba nu e, zic. Păi dai cu zaru’. Oi da cu zaru’, da’ nu e de noroc. O să îţi arăt mai încolo, când jucăm. Ba e. Bine, o să vezi că eu o să am noroc. Da’ puiul ăla e gata? Stai să văd. E gata în 5 minute. Hai la masă. Imediat. Băi, se răceşte puiul. Imediat venim. Aşa aţi zis şi acum un sfert de oră. Bineeee, veniiimmmm. Dacă tot am mâncat, nu tăiem şi tortul? Hai. Stai, să chem şi restul garnizoanei. Păi să cântăm la mulţi ani. Cum vreţi, da’ nu am geamuri antiglonţ. Cântăm. Geamurile, chinuite, protestează. Şampanie nu ne dai? Să mă omoare bunică-ta şi babacii celorlalte? Hai, mă, tatăăăă…da, bine, am înţeles că aveţi obişnuinţa, de când, cică, staţi la şcoală peste program, să faceţi proiecte. Tort. Şampanie. Un nou rând de vase în maşina de spălat. Hai la monopoly. Le caftesc de nu se văd. Deh, am noroc, cum am mai zis. Băi, boracelor, când jucam io nopţi în şir monopoly, nici nu le cunoscuseră taţii voştri pe mame, bă. Ne e foame. Hai la rândul trei de mâncare. Rasolesc mâncarea prin farfurie. Ne faci un ceai? Hai, vă fac. Le fac. Ana, răcită cobză, se retrage. Restul gaiţelor rămân. Diverse nume îmi zboară pe la urechi. Ai văzut cum e vopsită? Zici că e o cioară în băţ. Şi ăla, ce nasol e? Zici că e …(nu cunosc numele). Serialul ăla …ai văzut episodul în care…? Da. Ochii mi se închid, hoitul îmi zace pe scaunul din birou. E 2 noaptea. Sunt rupt, dar gagicile mai au baterii, nu ca mine. Mă duc în dormitor. Führerul şi potăile dorm de vreo 2-3 ore. Încerc şi io. La 7 juma’, iau verticala. Făcut pâine, strâns urmele exploziei de la Hiroşima, dat resturile la găini sau la maidanezi, pregătesc baconul pentru ouă, mai spăl nişte pahare, mă aşez pe scaunul de birou, să vă povestesc vouă. Telefonul sună, e taică-miu, dar îl ignor stoic. Vor să ştie, în mod sigur, cum m-am descurcat. De minune, papa, de minune. Vezi, dacă nu m-aţi aruncat la canal, când m-am născut? Acum trag ponoasele.
Dă, Doamne, să doarmă mai mult.
În rest, toate bune.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

