Porunca 1


Porunca 1:
– Eu sunt Domnul Dumnezeul Tău; să nu ai alţi dumnezei afară de Mine.
Da, şefu’, da, doamne, pupa-ţi-aş tălpile lu’ Tălică. Nu mă gândesc la altu’. Mata eşti unicu’, adoratu’ şi nepreţuitu’.
Da’ ia gândeşte-te, mai întâi, cititor îmbuibat, hali-ţi-aş, cam ce ar trebui să fie un dumnezeu. Ce caracteristici ar trebui sa întrunească? Ce scrie în fişa postului?
• Să te gândeşti des la El
• Să I te închini
• Să îţi pui speranţa în El
• Să faci totul, pentru a fi mai aproape de El
• Să Ȋl ţii pentru tine
Cam ăsta e Dumnezeu, nu? Sau, la naiba, la ce ne referim? La Dumnezeu sau la Ban?
Să te gândeşti des la el? Cât de des te gândeşti la El? Dar la bani?
Cui te închini, de fapt? Hai, să mori tu, agăţat de tramvaiul 21, în zi de leafă, că nu banului…
În cine îţi pui speranţa? Nu în chenzină? Sau în câştigul la loto? Sau în moştenirea de la unchiul John, ăla care a plecat în ‘44 în amerika, pe şest, înainte să vină în ospeţie marele prieten de la răsărit, cu urarea „Davai ceas, davai palton”?
Nu faci totul, pentru a fi mai aproape de banul aproapelui tău?
Nu îl ţii, gelos, pentru tine? Că greu te desparţi de el pentru alţii, nu-i aşa?
Şi, deoarece am lămurit şi acest aspect spinos, hai să înălţăm o rugăciune. Aşa. Mâinile împreunate, privirea în jos, sfioasă, gândurile curate, precum acţiunile unui politician. Şi stinge, dracu’, ţigara aia. Ptiu, Doamne, iartă-mă, că am pomenit de echipa adversă.
Bănuţ, bănişorul meu,
Ce mi te-a dat Bănezeu,
Totdeauna fii cu mine
Și învaţă-mă să-mi fie bine!

Eu sunt mic, tu fă-mă mare;
Eu sunt slab, tu fă-mă tare;
Ȋn tot barul mă-nsoţeşte
Și de rele mă fereşte!

Banmne, bănişorul Tău
Fie păzitorul meu
Să mă apere mereu
De ciordeala celui rău!

Doamne, bănuţul ce-mi dai obol
M-ajute s-ajung în mol:
Şi hăinuţa s-o primesc
Lângă Tine, Ban Ceresc!
Amin! Liturghia s-a sfârşit, mergeţi în pace.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

