O după-amiază liniștită de weekend


Petrecere de copii. Vreo 6 pitici, de la 1 la 6 ani. Cred că astea sunt vârstele, că nu mă pricep decât la copile de la 18 primăveri în sus. Niște tobe. Un câine. O pisică. Niște tobe, de două ori. Părinți extaziați de ce bine bate Maricica la tobe. Țipete. Confetti. Picii se târăsc pe jos. Pe cămașa mea, o pata discretă de… De ceva, că nu eu am făcut-o. Mâncat silnic, pe colțul mesei, urmărind, în tot acest timp, plozii să nu își spargă capetele unul, altuia. Câinele se pișă pe o pungă cu un cadou. Cred că și pe niște copii. Muierile se adună în grupuri și vorbesc. Despre cum a făcut caca ăla mic. Culoare, consistență, miros. Poate și gust. Despre cum și cât au slăbit de când au născut. Sau s-au îngrășat. Ce boli are ăla micu’. Ce mănâncă. Ce nu mănâncă. De ce. Ba al meu e mai altfel. Doamne, ce geniu e copilu’ ăsta al meu. Cum a învățat el litera A la numa’ 5 ani. Ba al meu, ăla mare, știe și cățeluș cu păru’ creț. Și e abia la liceu.
Dans. Dans și antren, cum ar zice un ziarist mai puțin dotat. Adulții dansând copilărește, ca să „prindă” ăia micii cum se mișcă penibil un om. Bear necessities spune tot, nu? Încă un solo de tobe. De fapt, mai mult decât un solo, căci bat 3-4 plozi în blestematele alea de tobe. Carioca, cretă colorată, baloane, dor de sinucidere. Bunici, musafiri, vezi că nepoată-ta (2 ani) vrea să danseze cu tine, lasă-mă în pace că te omor, da’ voi când faceți unu’ mic, niciodată, că sunt bătrân și nu mai pot, da’ pe tine de ce te interesează, întrebam și io, ia nu mai întreba tu, că pisica a fost omorâtă de curiozitate, iar tu de mâna mea mori.
O după-amiază liniștită de weekend. În rest, toate bune.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

