Cina lui Manivelă


Iar m-a frecat nevastu’ la cap, să mergem la soacră-mea. Aşa că hai să facem bagajele. Da. La plural. Nu ştiu ce naiba poate să înghesuie în bagajele alea, că nu stăm decât 2 zile. Iar, când suntem la ţară, oricum stă numai în nişte haine pe care le are acolo. Nişte haine de n-aş avea curaj nici să le dau de pomană. Cred că i le-a lăsat moştenire vreo bunică, ceva, de îi sunt aşa de dragi.

A reuşit, în timp record, ce-i drept, să umple o ditamai valiza. Valiza asta e puţin mai scundă decât mine, nu cu mult, dar numai pentru că astăzi mi-am luat bocanci militari, de-ăia cu talpă groasă. Păcatele mele, multe şi felurite, , adunate într-o viaţă, sunt mai uşoare decât sărăcia asta de valiză. Am zis să iau şi mâncarea pe care o mai aveam în frigider, că iar se strică şi o aruncăm. Ţi-am zis că urăsc să arunc mâncarea? Adică noi aruncăm stive de mâncare, iar copiii din India sug balamalele de la uşă, doar-doar pică nişte vaselină de pe ele, în loc de cină. Aşa că am umplut-ochi o minunată sacoşă, d-aia de mega image. Precum ar trebui să ştii deja, scriu numele astea cu literă mică, în semn de protest că niciunul dintre cei menţionaţi n-a trimis şi el un cec, ceva, o bancnotă, acolo, măcar o raţă, dacă nu altceva, în semn de apreciere că le fac reclamă. Nişte zgârciţi, nene, nişte zgârciţi.

Şi iată-ne pe scări. Javrele cele 2, mici, în frunte, urmate de nevast, cu sacosă aia elegantă de mega, iar, în ariergarda plutonului, subsemnatul. Bine, un privitor ar trebui numai să presupună că e subsemnatul, deoarece nu mă poate vedea, de sub nămetenia de valiză. Ca să pot vedea, am aburcat ochelarii pe un băţ, pe care îl ţin deasupră, în loc de periscop.

Îi trântesc lui Manivelă, care va rămâne acasă, de planton, porţia reglementară de boabe, arunc valizoiu’ în dastăr, unde mă aşteaptă deja cei 3 stăpâni ai mei, care m-au câştigat la loz în plic: nevastu’ şi cele(lalte) 2 potăi.

Şi haida-haida, către ţară. Nu te plictisesc cu drumul. Am ajuns repede: o oră juma’. Ce vreau să îţi povestesc este momentul în care am început descărcarea. Valizoiul a sărit repede din maşină, la îndemnul meu. Apoi m-am întors să iau sacoşa aia elegantă. Da, aia cu mâncare.

– Auzi? Da’ tu unde ai băgat punga aia cu mâncare?

– Auuu, zice ea şi duce mâna la gură.

– Ce-i?

– Am uitat-o lângă poartă, că am lăsat-o jos să deschid poarta.

– Adică în curte?

– Da.

Am stat puţin şi am analizat. Dă-mi voie să îţi fac meniul lui Manivelă pentru seara asta:

– melci congelaţi (Lidl)

– macarrons, tot congelaţi (tot Lidl)

– şuncă (Lidl)

– caşcaval (1 pachet de 800 g)

– salată (2 pungi, da’ la asta s-ar putea să facă mofturi, nesimţitu’)

– profiterol (juma’ de kil, tot Lidl)

– un pachet de unt (nu mai ştiu nici marca, nici de unde)

– ciocolată cu lapte. 2 bucăţi

– o carte de-a mea (acţiunea se desfăşoară în Egiptul antic)

– f’o 3 banane, cam înnegrite, da’ m-am gândit că păsările soacră-mii nu vor face mofturi.

– o sticlă de vin (roşu), da’ nu ştiu dacă se descurcă să o dăşchidă fără tirbişon.

Acum, ce să-ţi spun? Sunt niţel îngrijorat de soarta lui. Primo: macarron-ii şi melcii erau îngheţaţi. Oare aşteaptă să se dezgheţe, îi bagă niţel la microunde sau îi haleşte aşa? Că, îti dai seama, riscă o laringită. (Oare cum latră un ciobănesc carpatin de 80 de kile când e răguşit?). Secundo: mi-e teamă de o intoxicaţie cu plumb. Ştii, în Egiptul antic, foloseau, la toate picturile alea bestiale, vopseluri cu plumb. Şi, dacă mănâncă acea carte, oare nu se intoxică?

În fine. Am plecat să iau, totuşi, ceva de mâncare. Până la cel mai apropiat magazin, de unde pot lua şi ceva mezeluri, caşcaval, pâine, nu numai vodcă Săniuţa, bere şi ţigări, nu-s mai mult de 20 de kilometri. Deoarece nemernicii ăia nu cred că mă vor lăsa să şi dorm în magazin peste noapte, va trebui să mă şi întorc. Aşadar, 40. Hai, că începe bine.

În rest, toate bune.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

