Duminica


Sa continuam, asadar. Si uite ca plecaram iar pe drumuri. Azi noapte a nins. Vantul continua sa bata. Zapada a fost curatata de pe strazi, in masura posibilului. In oras se circula decent. Ciudat. Dupa ce citisem pe feisbuc, in oras e o apocalipsa. Oare cei care au scris, au iesit pe strazi? Sau au vazut doar la teveu? Ma intreb…oare, in zilele cu ninsoare, cresc audientele la teveu? Toti se uita la teveu? Oare sex s-o mai face in orasul asta? Sau cresterea populatiei se face numai prin sosirea in valuri a celor din provincie, fascinati ca pot ajunge in Bucuresti, ca sa …se uite la televizor?
Uite si 2 copii la joaca. Da’ aici la tara, unde stau eu. Probabil ca sunt sarantocii satului, ca n-au calculator sau tableta. Altfel… Uite si 2 tovarasi care isi dau zapada de pe trotuar. Desigur, au masina si vor sa o scoata. Altfel… Muncesc cu ravna, restituind zapada, generosi, …aaaa…tot carosabilului, de pe care fusese indepartata. Trece o duduie. Cu fusta cam scurtuta. Nu i-o fi inghetat tubulatura, oare? Interesul datatorilor de zapada de pe trotuar pe strada se muta brusc. Imi imaginez discutia. Mai bine sa nu scriu ce imi imaginez. Ca ati rosi. Ce bine ca nu mai sunt ei tineri. Altfel…
O sun pe fiica-mea. Ce faci? Bine. Nu vii la noi? Nu. Ce ai mai facut la scoala? Nimic. Stii ca maine nu faceti scoala? Da. Bine. Pa. Pa. Hai, ca avem o familie model. Ma intreb daca stie cum mai arat. Dar nu. Stie. I-am trimis alataieri o poza de-a mea pe whatsapp, sa ma vada cu falca umflata. Azi, macar, am vorbit mai mult. I-am zis si de faza cu scoala de maine. Altfel…
Plec spre casa.
Ce bine! Constat, cu bucurie, ca numarul haitelor de maidanezi din sat a crescut peste noapte. Nu e prima data cand vin masini aici. Se deschide cate o portiera si, pe ea, se revarsa cate un suvoi latrator si blanos. Banuiesc ca la asta se refereau “cei de sus” cand spuneau despre descentralizare. Dar aici e la tara. Suntem iubitori de natura. Or something. Niste ursi nu aveti, cumva?
Ajuns acasa, ciobanescul moare de bucurie ca ma vede. Se repede spre mine. Nu il fentez la timp si ma da cu rotile in sus, pe ghetusul din curte. Pasca ma-tii. Hai sa-ti dau mancare si apa. Apa pusa ieri a inghetat. Bocna. Ii torn apa fierbinte, ca sa aiba ce bea. Manivela, vino sa bei apa. Imi intoarce coada. Pasca ma-tii. Mancarea i-a fost acoperita de zapada. Caut castronul prin nameti. Dupa 10 minute il gasesc. Mi-a inghetat nasul. Bag castronul, umplut, in cusca. Javra pleaca, fara sa se uite la mancare. Pasca ma-tii.
In rest, toate bune.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

