Duminica seara


Cronica serii de ieri. Plecat-am noi 2 din Vaslui (Căţelu) şi fără niciun sergent care să ne şi întreacă. Pe la fo’ 8 seara. Mers la serviciu la nevastă, să salvăm naţia, balenele albastre, rechinii maro şi focile cu dunguliţe mov. Ea a urcat să îi salveze, eu am ramas, ca un cercetaş sioux, în faţa clădirii, în maşină. De ce cercetaş sioux? De ce nu? Ce? Numa’ ei? Vreo oră juma’ am stat, că erau multe de salvat.
Iese cucoana. Pe la fo’ 23.30. Plecăm, cătinel-cătinel, către casă. Cu foamea-n gât, oprim la tradiţionalul restaurant, deţinător a 3 stele. Nu Michelin, ci de-alea rămase de la Crăciun. Desigur, vorbim de vestitul mec. Acolo, în timp ce îi explicam lu’ tanti aia ce vrea beep-u’ nostru, apar 4 (patru) bucăţi puştani, la fo’ 12 trandafiraşi bucata. Că câr, că mâr, da’ nouă nu ne daţi un ban? Nevasta îşi ia rolul de salvator în serios, îmi aruncă în braţe punga cu ce comandase si îi bagă în mec, ca să îi umple de calorii sănătoase. Peste umăr, îmi aruncă: cheamă locala, să îi ducă acasă. Poliţia locală, desigur.
Bag Dastăru’ în parcare, las pungile cu haleu acolo şi mă bag şi eu înăuntru, să vază ochiu’ meu de vultur pensionar ce şi care. Fo’ oră stăm cu plozii. Amărâţi. 2 crescuţi de bunici, în nişte barăci insalubre. Ferentari, da? Tot acolo, stăteau şi ailălţi doi, da’ n-am înţeles ce şi care. Simpatici, puştanii. Da’ şi şmecheri. Când au văzut ei că le iau şi prăjituri pentru acasă, de la mec-cafe, au băgat-o la sentiment. Că câr, că mâr. Că ghetele astea nu-s ale mele, ci ale lu’ un băiat care e bolnav. Da’ mâine tre’ să i le dau înapoi. Altu: şi în ale mele intră apa. Al 3-lea: mâine tre’ să plătim curentu’, că ni-l taie. Al 4-lea nu zicea nimic, că era surdo-mut.
Hai, bă, zic io: s-a-ntâlnit hoţu’ cu prostu’? In fine. Dupa fo’ oră, vine locala şi îi ia să îi ducă acasă. Noi, ca doi porumbei gata jumuliţi şi pusi la frigare, hopa în limuzină. Desigur, mâncarea comandată era la fel de caldă ca patul unei frigide. Hai acasă, că e 12 juma’ şi mâine la 7 tre’ să fie muierea iar la muncă.
O luăm cătinel (iar). Pe marginea drumului, o tanti cam bătrâioară se chinuia să pună un picior în faţa altuia şi să repete operaţia. Unde mergi, mamaie? La piaţă, maică. Hopa, sus, că te ducem noi. Să vă dea Dumnezeu sănătate, maică. Si matale, mamaie. Da’ de unde vii la 12 noaptea? Am fost la spectacolu’ ăla frumos (habar n-am care) cu 2 prietene. Păi pe cod portocaliu, mamaie? Da, maică (Dumnezeu ăla al lu’ matale să îţi dea şi minte, mamaie, nu numa’ sănătate). O lăsăm la piaţă, după o nouă porţie de urări de sănătate. Hai acasă, muiere, că ne prind zorii şi nu suntem pe plajă. Si nici de romanţuri nu e vremea. Si nu mai fuma atât, că mă ustură gâtu’. In drum spre casă, 2 flăcăi (mai tomnatici) se clătinau, dintr-o parte în alta a drumului. Cred că fuseseră la biserică, da’ abuzaseră de împărtăşanie. Hopa, sus, că vă ducem noi. Da’ mai aprinde o ţigară, chiar dacă există riscul să luăm foc, că prea duhnesc. Si ăştia ne-au zis de sănătate. Hai să mai tragem o tură înapoi, bărbate, să vedem dacă nu vine vreun ultim homeless către adăpost, zice cucoana. Hai. Că eram pe lângă unul din adăposturile ei. Evident, mai venea. De data asta, i-am cerut să îmi dea şi mie o ţigară, că mă usturau şi ochii de parfumul cu care se dăduse nenea ăla. Camel 12. Adică miros prospăt de cămilă nespălată de 12 luni.
Pe la 1 juma’ poposim în faţa casei. Mă rog. O figură de stil. Pe drum, în faţa casei. Pe locul locului meu de parcare, un deal cât al Mitropoliei (de zăpadă) îmi zâmbea sfios. Ia lopata, Mirceo. Pe la 2 cazasem maşina. Hai la somn, că mâine la 5 sună deşteptarea. Auzi, da’ nu era mai simplu dacă rămâneam în oraş? Ne plimbam romantic până dimineaţa. Lasă gargara şi descalţă-te. Uite ce urme ai lasat. Aşa e. Ce au lăsat javrele în lipsa noastra nu sunt urme. Sunt fluvii. Cu miros de homeless. Mai ai o ţigară şi pentru mine, Cosmina?
In rest, precum vă spuneam, toate bune.

Un comentariu

Din categoria Uncategorized

Un răspuns la „Duminica seara

  1. diana

    Nah ca te vizualizez bre

Lasă un răspuns

