M. K.


Mâncam numai jumătate. A doua jumătate o înveleam cu grijă în coaja ei, apoi o puneam într-un şerveţel şi o legam cu o sforicică. O păstram pentru seara. Era ultima dintre cele 5 banane pe care ai mei reuşiseră să le cumpere, după o coadă lungă. Fuseseră verzi. Am aşteptat să se coacă zile întregi, furându-le cu coada ochiului, ori de câte ori treceam pe langă uşa întredeschisă a cămării. Să le las vreuna şi alor mei? Nici măcar nu îmi trecuse prin cap.

1979. Clasa a 7-a. Peste graniţa ermetic închisă pentru oameni, mărfuri, idei şi muzică, s-a strecurat o melodie. Mi s-a strecurat şi în suflet. “Sultans of Swing”. Cine naiba-s ăştia care o cântă? Aşa am făcut eu cunoştinţă cu Dire Straits.

Fiecare an care a trecut, fiecare eveniment din viaţa mea a fost însoţit de muzica lor. Dire Straits. Cu inconfundabila voce a lui Mark Knopfler. Cu sunetul inconfundabil al chitarei lui.

Si iată. Acum sunt la numai 13 rânduri de scaune de scena pe care el cantă. Fără dans. Fără pupeze despuiate. Fără gesturi mari. Fără o figură pitorească, gen Steven Tyler sau Mick Jagger. Fără să spargă chitarele pe scenă.

Doar el, într-o cămaşă albastră. Cu 7 omuleţi, care de care mai banali, mai normali, cum ar fi zis o cunostinţă de-a mea. Fiecare cu o sumedenie de instrumente, la care, însă, ştiau să cânte incredibil.

Până nici măcar eu nu am cuvinte să descriu ce am trăit acolo. Am avut nevoie să las să treacă 24 de ore, ca să pot scrie. Nicio notă altfel decât era firesc să sune. Fără niciun gest care să rupă vraja. O muzică lentă, nişte oameni normali, nimic strident, nimic care să cerşească atenţie. Dar nu iţi puteai desprinde urechile şi sufletul de muzica lor.

Ca epilog, o citez pe Cosmina: “Nu m-aş desprinde de pe scaunul ăsta până mâine, stând să ascult”

Mark Knopfler. 25 aprilie. Bucureşti.

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

