Răspuns către textul de pe un afiş


Am văzut, pe drum, un afiş. Nu mai ştiu exact ce scria pe el, însă era ceva de genul: “Fii aşa, nu altfel!”. Cu multe semne de exclamare. Si cu încă nişte drăcii prin el, care m-au capsat. Aşa că îi răspund.

Mă doare în cot. Era să scriu „cur”, însă nu e foarte literar. Si m-ar certa mama.

Mă doare în cot de mediu şi de poluare. De balenele albastre. De mâncat sănătos. Raw, vegan, vegetarian sau mai ştiu eu cum. De E-uri. De respectul datorat celor în vârstă. Mamelor care îşi hrănesc copiii. De bătrânii care trec strada.

Te-am indignat destul? Sunt un monstru, nu?

Nu. Nu e aşa cum am zis mai sus. Imi pasă. Chiar îmi pasă. Mai mult decât mediei.

Dar mă exasperează extremiştii. Aia pentru care, dacă nu eşti ca ei, eşti un rahat.

Aia care mănâncă doar sănătos. Si care se uită la tine ca la un câine cu cinci picioare pentru că tu molfăi un Big Mac. Aia care se plimbă cu bicicleta şi care se uită la tine ca la un gândac pentru că ai indrăznit să îţi mişti fundul din maşină. Aia care militează pentru balenele albastre şi care se uită la tine ingreţoşaţi pentru că pe tine te doare undeva de ele.

Băi, ăsta care eşti grozav! Eu sunt un nimeni. Un oarecare. Un mediocru, care îşi trăieşte viaţa lui obişnuită, banală, cum zicea cine-ştiu-eu când vorbea despre mine. Da’ lasă-mă să fiu cum vreau eu şi ăia din preajma mea. Aia care contează.

Nu sunt ca tine. Si nici nu îmi doresc asta. Sunt un om decent, care vrea să îşi ducă existenţa cum îl taie capul. Prost, bun, cum o fi. Nu arunc gunoaie pe jos, nu scuip pe stradă. Nu îţi agresez timpanele cu muzica pe care o ascult. Nu îmi bat nevasta, deşi, câteodată, poate că ar merita. Nu poluez, decât într-o măsură decentă. Fac duş, deşi ştiu ca împuţinez resursele de apă, atât de reduse. Nu renunţ la spălatul rufelor. Mănânc şi câte o şaorma.

Si, dacă fac toate astea, te pot întreba ce îţi pasă ţie? Vrei să îmi salvezi sufletul? Nu se mai poartă treaba asta de vreo 2.000 de ani. Si nu te pricepi să transformi apa în vin, nu-i aşa?

Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

