Despre aniversare


Azi dimineata m-am trezit prost dispus. E si firesc: era ora 5. Dar deh…Cosmina avea de lucru la un proiect care trebuia depus pana la ora 16. Huh? Da, 8 proiecte, cum imi striga ea de dincolo.
In plus, azi inplinim un an de cand ne-am nenoro…aaaa…ne-am casatorit. Si mintea mea a inceput, conform unui mai vechi obicei, sa o ia razna.

Ce este o aniversare? Merita bagata in seama? E doar o ocazie in care te imbraci frumos, ii cumperi flori muierii, te duci la o carciuma si bei, in cinstea acestei zile? Un gen de miere, in galeata de rahat a existentei cotidiene? Am auzit, in jurul meu, diversi care spuneau ca aniversarile nu conteaza. Da, pana si pe Cosmina am auzit-o cu textele astea. Or avea, oare, dreptate, oamenii astia?

Da, stim cu totii ca viata, in marea ei majoritate, e dificila. Ca nu ai mereu ocazia sa ii zambesti celui de langa tine cu drag, caci dificultatile de zi cu zi te fac, deseori, sa uiti ceea ce e important. In favoarea acelui „urgent”, „arde”, „da in foc”. Si atunci, ce reprezinta o aniversare? Hai sa-ti spun ce reprezinta, in acceptiunea mea.
E acel moment in care iti amintesti. Iti amintesti de altii. Iti amintesti de ceea ce e important, nu de ceea ce e urgent. Iti amintesti de ceea ce ramane alaturi de tine,nu de ceea ce iti permite sa iti platesti facturile. Iti aminteste de cel, sau cea, care iti incalzeste momentele de singuratate. De durere. De teama. De incertitudine. De ceea ce reprezinta punctul constant in jurul caruia se invarte viata ta. De ceea ce reprezinta ceva fix, fata de tot restul, atat de variabil.  Iti aminteste ca, atunci cand e greu, sunt putini cei care aleg sa ramana langa tine. Hai sa-ti vand un pont: cuvantul-cheie este „alegere”.
Caci uitam. Prea des, prea mult, prea culpabil. Ne lasam furati de viteza zilei, de oceanul de telefoane, mailuri, vizite, to do-uri. Folosim, in cursa noastra zilnica, prea mult ceasul. Si prea putin busola. Ajungem din ce in ce mai repede. Dar, de cele mai multe ori, locul unde ajungem ne face sa ne simtim singuri, frustrati, dezorientati, tematori.
Iar aniversarea reprezinta un gen de reminder, pus pe un telefon, care te trage de maneca: „Heiiii, nu ai uitat nimic, oare?”
La multi ani, iubita mea!
Scrie un comentariu

Din categoria Uncategorized

Lasă un răspuns

