– Danut, stii de la ce vine cuvantul casnicie?


Cunoastem cu totii sentimentele de vinovatie. Greselile. Teama de a nu fi descoperiti. Regretul de a fi inselat.
Din pacate, trecutul e imposibil de intors de la groapa. Ceea ce mi se pare relevant este sa invatam ceva din istorie. Din istoria noastra,a  fiecaruia. Si sa folosim greselile pe care le facem, voit sau nu, in a construi un altfel de om. Ai nevoie de timp, de varsta, de experienta si de multa bunavointa ca sa faci asta.
Daca merita? Raspunde-ti singur: merita sa fii un om mai bun? Astfel incat partenerul tau sa vada in tine pe „the one”? Merita sa investeti timp, si energie, si pasiune, ca sa pui bazele unei relatii …nu stiu daca perfecte, dar care sa merite? Si sa poti spune ca e tot ce ai dorit de la viata ?
In urma cu foarte multi ani, taica-miu s-a dus la bunica-miu, sa o ceara pe maica-mea de nevasta. Bunica-miu, om simplu, l-a intrebat: „Danut, stii de la ce vine cuvantul casnicie?”. Taica-miu a zis ca nu. „Vine de la a te cazni”, i-a replicat bunica-miu.
Si jur ca avea dreptate. A fi un cuplu pare derizoriu de simplu. Insa… insa esecurile pe care le vedem peste tot in jurul nostru arata ca nu e deloc simplu.
Pentru a fi 2, trebuiesc multe: compromis, renuntarea la o particica din tine, astfel incat sa creezi o suprafata care sa se „lipeasca” de suprafata pe care cel de langa  tine a creat-o prin renuntarea la o particica din el. Bunavointa. Infranarea in fata tentatiilor care apar, fie tu barbat sau femeie. Sa gandesti ca „noi”, nu ca „eu”. Sa stii sa menajezi. Sa stii sa te gandesti day and night la celalalt. Nu ca la un alt om, ci ca la alta fata a ta. Sa cultivi increderea. Sa nu iti fie frica de el si, ca urmare, SA NU MINTI. Nu minti. Minciuna omoara totul. Increderea, zambetul, tandretea. Tot.
Si, in sfarsit, a fi 2 presupune munca. Presupune sa muncesti in a-l cunoaste pe cel de langa tine. Chimia e importanta. Dar nu e definitorie. Chimia e baza. Fundatia. Dar presupun ca nu vrei sa stai in subsol, nu? Munceste. Invata. Cunoaste-l. Invata-l sa te cunoasca. Invata-l sa te invete, la randul lui. Un cuplu nu e ceva static. E ceva viu. Curge. Are vartejuri. Zone calme. Furtuni. Si o adancime mare, cu cotloane insondabile, pe care, probabil, nu vei ajunge niciodata sa le cunosti in intregime. Asta nu inseamna, insa, ca ai scuza sa nu faci tot ce poti ca sa le cunosti.
Pune mana, naibii, si treci la munca ! Daca merita ? Asta va trebui sa iti raspunzi singur. Pentru tine merita ?
Pentru mine…dupa ce am muncit, am esuat, am gresit, am inselat si am mintit, am invatat ceva din asta, am gresit iar, iar am corectat, iar am crescut, iata ca pot da raspunsul :
da.
Punct.
Scrie un comentariu

Din categoria Cosmina

Lasă un răspuns

