Batut campii despre scris


Am ajuns, probabil, la jumatatea cartii pe care am primit sarcina s-o scriu, aici, pe pamant. Unele cuvinte le-am scris cu dragoste. Altele, cu atentie. Poate, deseori, tandretea era prezenta. Altele, multe, le-am scris cu o indiferenta criminala. La naiba ! Era cartea mea. Trebuia sa am mai multa grija. Din pacate, in cartea mea nu pot sterge cuvintele neglijente. Guma asta este un obiect care urmeaza sa se inventeze.
Ultimul capitol a fost un capitol tare urat. Avea in el tradari, esecuri, ura, frica, cautarea identitatii pierdute, cadere, frica, oprire, ridicare, zambet, lacrimi, frica, dragoste, tandrete, frica, culpabilizare, auto-culpabilizare, durere, frica. Din capitolul precedent nu mai ramasese mare lucru. Poate doar maturizarea. Poate doar intelegerea mai profunda a vietii. Pardon…aaa… a cartii, voiam sa zic.
Ma gandesc cu sentimente invalmasite la restul foilor albe. Oare cum vor fi capitolele cartii, mai departe ? Oare am invatat suficienta semantica ? Oare mi-am format stilul suficient, incat sa scriu capitole autentice? Oare voi avea curajul necesar sa pun mana pe toc si sa ma apuc de scris ?
Iarta-ma. Am uitat. Suntem in anul de gratie 2011. Rectific : sa pun mana pe tastatura si sa ma apuc de scris.
Cine naiba sunt eu, sa am curajul sa scriu viata asta ? Aaaa…pardon..cartea asta. Dar trebuie. Daca nu ma apuc de ea, va avea doar niste pagini mazgalite in graba, cu detasare. Stii ce e rau ? Sunt un prozator prost. Nu stiu, inca, cum trebuie sa se termine cartea. Unde vrea sa ajunga personajul principal ? Cum modifica el viata celorlalte personaje ? Se va spune, astfel, despre el, ca a fost un personaj pozitiv ? Unul negativ ? Ii vor fi repetate cuvintele de urmasi ? Sau se va spune « Ehhh… ce stia el ? » ?
E greu sa scrii o carte cand nu stii unde vrei sa se termine. Si cum.
Insa… stii ce ? Am ajuns la o concluzie : scrie. Doar scrie. Nu lasa cu puncte-puncte. Si corectezi din mersul paginilor.
Scrie un comentariu

Din categoria Cosmina

Lasă un răspuns

